pátek 22. dubna 2016

Perličky z Anglie: Zařazení do systému

Čas plyne jako voda, už tomu je celý týden, co jsem v Anglii. Teda skoro, bez jednoho dne.
Ale můžu říct, že už si začínám na tu změnu a celkově jiný stereotyp zvykat.
Tak například s autobusy už jsem se skamarádila, stejně tak už mám lepší  vztahy s vlaky či metrem.
A orientace ve městě ? Mnohem lepší. Myslím tím teda oblast Beckenham, kde se nachází má škola a současné bydliště. Co se týče středu Londýna, nejsem už úplně ztracená, ale stejně se musím vždy podívat na Google mapy, zdali mířím správnou cestou. Většinou ale nemířím.



Dokonce už si začínám navykat na jejich zvyky, jako třeba vždy na přechodu pro chodce mávnout na řidiče, jako poděkování za to, že mě pustil.
Nebo na obrácený systém, který Anglie má. Takže směr jízdy naopak, místo řidiče naopak, zamykání naopak..Prostě všechno, co má nějaký směr, je přesně opačně. Nejhorší je, když jdete po chodníku. Marně jsem se divila, proč jdou všichni proti mně. A to jsem šla vlastně já proti všem :D.
A taky to, že když chcete vystoupit z autobusu na nějaké zastávce, musíte jakoby "mávnout" rukou, aby řidič věděl. Jinak si pojedete vesele dál, jako já o dvě zastávky dál.

Ve škole mám tak trošku problém se jmény. Teda, jména jako Mark, Sam nebo Jeremy se mi pamatují dobře. Ale jména Korejců, Číňanů nebo Japonců ? To je teprve oříšek.
Mnohdy ani nevím, jak je vyslovit. Natož si je pamatovat, nebo dokonce napsat.
Jediné takové jméno, co si pamatuju, je "Minži". Na sto procent se takhle nepíše, ale mně to stačí :D.
Pamatujete, jak sem psala, že jsou většinou tišší a méně společenští ?
Tak teď jsem změnila názor. V naší třídě jsou všichni velice společenští, ukecaní a hlavně zábavní.
A taky jsem si všimla, že Číňané pořád jedí banány!! Ale fakt pořád, téměř o každé přestávce :D!


Můj typický školní den vypadá si takhle. Ráno vstanu zhruba okolo 7. Když se mi chce, tak si jdu ráno zaběhat. Chtělo se mi dvakrát.
Pak snídaně, což bývá nejčastěji miska různých cereálií s mlékem a dva tousty s šunkou a sýrem.
Poté jdu na autobus a do školy. Škola mi začíná v 9 a končí ve 3. Mezitím je ale dohromady hodina a půl přestávky.
Po škole jdeme většinou do společenské místnosti, kde jen tak odpočíváme a nebo děláme úkoly.
A nebo taky jdeme hned po škole na první vlak a jedeme navštívit střed Londýna.

Například v úterý jsme se vydali na Oxford street. Oh bože, těch obchodů a obchodních center. Od Primarku po Forever 21 a mnoho dalších. Nic jsem si sice ještě nekoupila, ale v neděli plánujeme celodenní nákupy. Takže nejspíš peněženka zapláče. A nejspíš pořádně.
Ono se to nezdá, ale takový odpolední výlet vás dokáže opravdu vyšťavit. Nedokážu říct, kolik kilometrů jsme asi ušli, ale rozhodně tolik, že jsem na zpáteční cestě vlakem doslova vytuhla.
Nebýt Valesky, nejspíš bych vlakem pokračovala neznámo kam. A další story by byla na světě :D.

Plány na víkend mám docela nabité, takže můžete čekat nějaké shrnutí se zážitky z uvolněného, studentského a zároveň turistického pohledu :).
A já půjdu na večeři. Mimochodem, rozhodně čekejte článek o anglickém jídle. Protože to si o jeden samostatný článek prostě říká! :D

Beckenham's library

Just me, ready to go out. Protože vás o tuhle fotku nemůžu ošidit! :D

7 komentářů:

  1. Krásně ti to tam jde :) a s jmény si nedělej starosti- občas mám problém i s lidma, které semnou chodí do třídy :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, kde jsi? Od 2.května budu v buckhurst hill, tak jestli nejsi někde poblíž :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hned bych tam jela :) Moc fajn článek :)

    OdpovědětVymazat
  4. s autobusy jsem měla ze začátku tady v Edinburghu největší problém, než jsem pochopila, že musím mávat, tak mi jich pár ujelo před nosem :D

    OdpovědětVymazat