neděle 17. dubna 2016

Perličky z Anglie, den druhý

Slunečný den v Anglii, kdo by to čekal. Ale i když bylo slunečno, zima byla vlezlá. A to hodně.
Teda asi jak komu. Mě zrovna třeba byla, ale otužilým běžcům po Trafalgar square očividně ne. Pro představu, já mrzla v mikině a podzimní bundě, oni si to pěkně hnali v tílku a s baťůžkem.
Museli v něm mít nejspíš nějaké vyhřívání, jinak si to totiž vysvětlit nedokážu.

Vrátím se ale na začátek celého dne. Ráno jsem vyfasovala na snídani rovnou království různých lupínků/cereálií/jiných müsli blbůstek a k tomu croassanty s čokoládou. Takže myšlenku "co když tam umřu hlady" jsem mohla poklidně vymazat z hlavy.
Po snídani jsem se vydala do ulic. Drobnou ukázku jejich čtvrti jsem měla už včera, takže se spoléhalo na to, že už všechno znám. Já se ale zase spoléhala na GPS, která nezklamala.
Bylo mi řečeno, že se jistým vlakem dostanu až na stanici Charing cross, což je cca 100m od slavného Trafalgar square.


Samozřejmě, že nedostala. Já mám asi na to "zrušení" nějaké štěstí, protože zrovna teď museli opravovat trať a já tak byla na pospas vycucat si z prstu jinou možnost spoje.
A ještě k tomu mi vlak ujel přímo před nosem a musela jsem čekat další půl hodinu.
Ale protože jsem holka šikovná, otevřela jsem pusu a dostala pár užitečných informací. A možná bych jich dostala i víc, kdybych rozuměla každé slovo, nikoli každé druhé.
Nakonec jsem během cestování musela přesedat celkem ČTYŘIKRÁT, z čehož dvakrát vlakem a dvakrát metrem. Celková cesta - JEDNA hodina. Můžete mi zatleskat..
Ale na místo jsem dorazila.
Trafalgar square bych možná přirovnala k našemu Staromáku v Praze. Spoustu pouličních umělců, spoustu lidí, velký prostor..

Jelikož jsem vyrazila hned ráno, lidi jsem moc nepotkávala (kromě metra, tam jsou lidi snad pořád). Ale když už jsem někoho potkala, byl to člověk tmavšího zbarvení. V žádném případě nejsem rasista ani nic podobného, ale nemohla jsem si pomoct. Hlavou se mi honili různé filmové scénky a nejednou jsem si vědomě přidržela tašku, když kolem mě nějaký prošel. Jsou to hnusné předsudky. Ve vlaku jsem našla společnou řeč s jednou černoškou, a musím říct, že víc usměvavého člověka jsem snad ještě nepotkala.

Další věc - bezdomovce v Londýně potkáte opravdu často. V metru, na ulici, před obchodem,..
Musím říct, že jsem měla tendence jim něco přispět, ale taky jsem z toho měla docela strach. A cigarety a prázdné flašky kolem tomu taky moc nepomáhaly.

Tak a teď k trošku pozitivnějším věcem. Viděla jsem London Eye! Jop, jenom viděla. Ale třeba se i svezu, ještě na to mám nějaký ten pátek. Dále Buckingham palace, Big Ben, Westminster Abbey a určitě i další, ale teď si zrovna nevzpomenu :D.
Zpáteční cestu jsem zvládla na jedničku, až jsem se divila.

Na večeři jsme šli k příbuzným - mají 3 malé děti a taky Au-pair z Česka. Ukázalo se,že jde o vážně super holku a doslova jsme si padli do oka. Hned jsme se shodli na tom, že spolu musíme něco podniknout.
Co se týče rodiny, jde vidět, že si na slušném vychování zakládají víc než jinde. Nic přehnaného, pouze správná výchova, správné stolování..Plus velmi dobré jídla. Ochutnala jsem Yorkshirský pudink, což je něco jako pečená palačinka. Tvar to má sice úplně jiný, ale těsto obdobné.
A opět se jednalo o neuvěřitelně milé lidi. Veřejně prohlašuji obyvatele Anglie za ty nejpřátelštější!
Samozřejmě jsou určitě i výjimky.

Zítra bude můj první den v nové škole. Jsem docela zvědavá, jak to bude probíhat. Určitě se opět ozvu s mými dojmy :).

ČR byla o něco více vlevo, neptejte se, proč jsem ji nevyfotila..Nějak mi to nepřišlo :D.

Pohled z Trafalgar square 

Samotné Trafalgar square - jak říkám, přirovnatelné ke Staromáku

Slavný londýnský červený Double decker

Ten největší sportovní obchoďák, co jsem kdy viděla. Tolik pater, tolik značek..

Jen tak pro pobavení.

Stojí za přečtení, opravdu.

9 komentářů:

  1. Nádherné fotky a obrovsky si to tam užij :)
    Sweet Life with Lena

    OdpovědětVymazat
  2. Super fotky a přeji další skvělé zážitky :)
    FitBlanka

    OdpovědětVymazat
  3. Jak ráda bych se tam vrátila, užívej! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děsím se dne, kdy budu muset odjet :/

      Vymazat
  4. Krásně jsi zvládla tu cestu- já bych se asi na místě rozbrečela a měla histerický výstup :D Nádherné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Máš super články a takové z cest mě baví nejvíc! :) Hlavně si to tam užij a přeji plno nových zážitků a zkušeností! Určitě to je super tam být takhle sama za sebe. Já jsem byla v Anglii dvakrát, ale pokaždé se školou, což určitě není ono.
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat