čtvrtek 7. dubna 2016

Jazykový kurz na vlastní pěst

"Někteří lidé chtějí, aby se to stalo. Někteří si přejí, aby se to stalo. Ale někteří se postarají, aby se to stalo." (Michael Jordan).
Toto motto jsem si poprvé přečetla v knize, o které jsem psala ZDE. A přečetla jsem ho víckrát než jednou, protože je na něm tolik pravdy a s každým opakovaným přečtením jsem si uvědomovala tolik věcí, co jsem udělat mohla, ale neudělala.
Už od 7 třídy na základní škole jsem toužila po zahraničním jazykovém kurzu/chodit do školy v zahraničí. Teď jsem ve 3.ročníku na střední.
Trvalo mi přesně 6 let, než jsem překonala strach a udělala krok dopředu. A jsem za to na sebe vážně pyšná!
Minulý rok v říjnu jsem se napevno rozhodla a začala uvádět věci do pohybu. A to obnášelo najít agenturu, místo konání, výběr data, přesvědčení rodičů..
A konečně můžu říct, že je všechno zařízené a už zbývá jen napakovat kufry! Což ale může být zvlášť obtížné, jelikož tam nejedu na tři dny :D.


Tento můj výlet beru i jako menší "vystoupení z komfortní zóny". Hlavně proto, že jedu ÚPLNĚ SAMA. Poprvé naprosto sama v cizím městě, cizí jazyk, cizí lidé, cizí kultura, cizí letiště, cizí "rodina", prostě všechno.
Chci sama sobě dokázat, že tohle zvládnu. Že se o sebe dokážu postarat a všechno bude OK.
Prostě samostatná jednotka, chápete :D. Taková zkouška dospělosti, řekněme. #hahaha
O tom, jestli jsem to zvládla či nikoli, bude článek posléze. :D

Abych se dostala k tomu asi nejhlavnějšímu. Jazykový kurz jsem si vybrala právě v Londýně, protože chci využít volný čas hlavně poznáváním města. A Londýn je na mém listu už hodně hodně hodně dlouho.
Agentury jsem taky srovnávala, až mi nakonec zbyly dvě. Student agency a Bavard Languages. Nakonec zvítězila agentura Bavard Languages.
Škola, kterou jsem si vybrala, se jmenuje Kings education. Nějak jsem se dlouho výběrem nezatěžovala, protože jsem měla prostě jasno. Naprosto si mě získala. Už jenom proto, že je součástí i posilovna :D. Taky to není extra daleko do centra a zároveň je v klidné části Londýna.

Pobyt mám od 16.4.- do 1.5. - tedy přesně za 9 dní odjíždím! Letím z Prahy, takže to bude cestování na celý den, jelikož jsem z městečka, co téměř sousedí se Slovenskem.
Moje babička mi už stihla udělat přednášku, aby se mi náhodou něco nestalo a ať raději zůstanu doma (chápete, teroristi a tak). Já tuhle obavu chápu a beru, ale já jsem názoru, že to bychom už nemohli vůbec nikam. A takové "co kdyby.." může být kdykoliv a kdekoliv a byla by blbost se kvůli tomu nějak omezovat. Můj názor.

Čím se odjezd blíží, tím víc natěšená a zároveň nervózní jsem.
Ubytovaná, jak jsem zmínila, budu u rodiny. Podle popisu by to měli být postarší manželé, tak uvidíme, jestli bude všechno v pohodě.
Pro velké zvědavce, co by mohla zajímat cena, tak cena takových kurzů se pohybuje od 30 000 (na dva týdny, Standardní kurz - 20 lekcí týdně). To je cena za samotný kurz, plus letenky, ubytování a transfery to vychází na cca 50 000 Kč.
Ano, není to málo. Ovšem je to ale dobrá investice. Jak do vzdělání, tak do zkušenosti na celý život.

Na co se rozhodně těším, je navázání nových známostí s lidmi z různých zemí. Protože co je lepší než mít kamaráda třeba z Číny, Brazílie, Argentiny..?
A samozřejmě budu ráda i za zlepšení angličtiny, kvůli čemu tam samozřejmě taky jedu, že ano :D!
Ne, vážně. Z mého pohledu není lepší cesty, jak se naučit jazyk, než do dané země vycestovat a chvíli tam pobýt. A ještě když jedete sami. To prakticky nemáte jinou možnost, než mluvit anglicky.
Takže to bude i menší příprava na závěrečné testy FCE.

Pár článků bych ráda napsala přímo z Londýna, ale to podle toho, jak moc budu mít čas. Chci ho totiž využít naplno, každou volnou chvíli. Takže je dosti možné, že se s článkem ozvu až po návratu.
Ale se zážitky a poznatky se určitě podělím!


P.S. Ze strachu, že bych náhodou měla hlad, jsem musela udělat objednávku a pěkně na každý den se pojistit jednou proteinovkou. Protože prostě proto! :D

6 komentářů:

  1. Zní to vážně super :) a tohle jsou nejlépe investované peníze :) přeji aby se ti tam líbilo a aby sis Londýn užila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Napíšeš článok, čo všetko si si zbalila? :) Pretože som sa tento rok tiež rozhodla pre študijný pobyt v Anglicku (síce na dlhšie ako ty, ale každá rada sa zíde) a vôbec neviem, čo všetko si mám zobrať a čo bude zbytočné! :D
    Zaujímavý článok! :)

    http://greycherry.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý článek, Londýn miluju! Užij si to tam.. jen mě zarazila cena za kurz.. za 50 TKč můžeš mít Work and Travel v USA na 4 měsíce. Takže mi to přijde trošku moc.. ale zase máš tam navíc odborné lekce AJ - což je taková přidaná hodnota.

    Mind the gap!

    C.

    OdpovědětVymazat